Poate te gandesti ca acele cateva kilograme in plus adunate in ultimii ani nu au cum sa aduca un prejudiciu sanatatii tale. Ei bine… lucrurile stau putin diferit. Greutatea in exces creste riscurile a 50 de probleme diferite de sanatate. Printre aceste afectiuni se numara si bolile renumite pentru numarul mare de decese pe care il provoaca – bolile de inima, atacurile cerebrale, diabetul si anumite tipuri de cancer.

Lista problemelor de sanatate

Cum stii daca greutatea ta iti poate creste sansele de a dezvolta probleme de sanatate?

Exista diferite numere care ne pot spune mai multe despre starea corpului nostru, dar 3 dintre ele este bine sa le avem sub observatie atunci cand ne gandim la controlul greutatii.

1) IMC – indicele de masa corporala.

Acesta este raportul dintre greutate si inaltime. Foloseste urmatoarea formula pentru a-l calcula:

IMC= GREUTATEA(KG)/INALTIMEA(M) —–  De exemplu, daca ai 1,85 m si 75 kg vei face urmatorul calcul: 75/1,85 2 =  21,9

Dupa ce ai calculat IMC-ul verifica sa vezi in ce categorie te afli:

Subponderabilitate  sub 18,5
Greutate normala 18,5 – 24,9
Supraponderabilitate (surplus de greutate) 25 – 29,9
Obezitate gradul I 30 – 34,9
Obezitate gradul II  35 – 39,9
Obezitate morbida peste 40

 

2)  Circumferinta taliei

Pe langa aspectul inestetic al unui abdomen proeminent mai exista si riscurile problemelor de sanatate. In zona abdomenului exista grasime sub doua forme: grasimea subcutanata( cea aflata sub piele) si grasimea viscerala (cea aflata in spatele muschilor abdominali sau mai bine zis grasimea din jurul organelor interne).  Te invit sa urmaresti aici un scurt material despre  cum iti poate afecta sanatatea aceasta grasimea viscerala.

 

Femeile cu o circumferinta a taliei mai mare de 90 cm si barbatii cu o circumferinta mai mare de 100 cm au sanse mai mari sa dezvolta probleme de sanatate asociate obezitatii.

 

3) Procentul de grasime al corpului.

Din fericire stiinta a evoluat, iar studiul corpului a devenit mai usor. Acum, a sti compozitia corpului tau este mult mai important decat a sti doar valoarea greutatii tale.  Atata timp cat cantitatea de masa musculara este in limite optime, iar procentul de grasimi al corpului este tinut sub control este ok sa avem o greutate mai mare.

Da, ai citit bine. Poti sa ai o greutate mai mare atat timp cat greutatea in plus provine de la masa musculara si nu de la tesutul adipos. Pana la urma, crezi ca toti culturistii se incadreaza in limitele normale ale IMC-ului? Nu, dar chiar daca ei au o greutate corporala mai mare, nu sunt expusi acelorasi riscuri de sanatate. De ce? Deoarece in compozitia corpului lor se afla o cantitate mare de masa musculara si un procent mic de grasimi.

Este adevarat ca nu poti sa iti aflii procentul de grasimi oriunde si oricum, intrucat aceasta necesita o scanare a corpului cu ajutorului unui aparat pe baza de bioimpedanta electromagnetica, care prin trimiterea unui impuls de joasa frecventa poate sa determine cantitatea de masa slaba si masa grasa din organism.


Hai sa-ti descoperi compozitia corpului. Te invit gratuit la o scanare corporala. Inscrie-te aici pentru o consultatie!


Pentru a-ti face o idee despre cat de mare este procentul tau de grasimi analizeaza urmatoarea imagine:

Hai sa vorbim despre cateva dintre problemele de sanatate care pot aparea din cauza surplusului de greutate:

Diabetul de tip 2:

Cu cat procentul de grasimi este mai mare cu atat putem dezvolta mai usor rezistenta la insulina, lucru care duce la un nivel al zaharului in sange crescut, ceea ce declanseaza diabetul.  Atunci cand o persoana pierde din greutatea in exces, nu doar ca scade riscul diabetului, dar reduce si riscul de a dezvolta rezistenta la insulina.

Boli de inima:

De cele mai multe ori excesul de tesut adipos vine la pachet cu o tensiune marita si niveluri nesanatoase ale colesterolului si a altor grasimi din sange. Potrivit unui studiu din Arhivele Medicinii Interne, persoanele cu surplus de greutate aveau un risc cu 32% mai mare de a avea boli de inima, iar persoanele obeze aveau un risc cu 81% mai mare de a avea boli de inima.

Boala ficatului gras:

Deobicei aceasta boala afecteaza persoanele de varsta mijlocie, supraponderale sau obeze si/sau diabetice. Foarte multe persoane care nu au pus niciodata gura pe alcool sau servesc ocazional incep sa se confrunte cu probleme ale ficatului gras.

Osteoartrita:

Greutatea in exces este unul dintre factorii de risc pentru osteoartrita pe langa leziunile articulare, vârsta înaintată și factorii genetici. Greutatea suplimentară poate pune o presiune in plus pe articulații și cartilaj (țesutul greu, dar alunecos, care acoperă capetele oaselor la articulație), cauzand disparitia lui. În plus, persoanele cu mai multe grăsimi corporale pot avea niveluri mai înalte ale substanțelor care provoacă inflamații. Inflamarea articulațiilor poate ridica riscul de apariție a osteoartritei.

 

Dupa cum ai observat, greutatea in plus nu iti creeaza doar un disconfort fizic atunci cand urci scarile sau cand vrei sa-ti inchizi sireturile, ci iti afecteaza si functiile interne ale corpului care iti pot deteriora sanatatea . Cum rezolvi aceasta situatie?

Totul tine de cat esti de dispus sa aduci o imbunatatire stilului tau de viata si a obiceiurilor tale alimentare. Pentru a ne indeplini scopul este important sa avem 2 dorinte puternice care depind tot timpul una de cealalta, iar de unele singure nu functioneaza. Acestea sunt:

  • dorinta de a ajunge acolo unde vrei
  • dorinta de a face ceea ce este necesar pentru a ajunge acolo

De foarte multe ori ne dorim sa ajungem intr-un anumit punct, sa indeplinim ceva, sa ne imbunatatim versiunea, dar nu tot timpul suntem si dornici sa facem ceea ce este necesar sa ajungem acolo.

Sunt aici sa te ajut! Da-mi voie sa-ti arat solutia pe care o am pentru tine:

Alege sa lucrezi impreuna cu mine deoarece am pregatit toate resursele necesare pentru a aduce aceste imbunatatiri in viata ta si a le pastra pe termen lung. Vei avea parte de zeci de materiale de unde poti invata cum sa mananci, ce sa mananci, ce se intampla in corpul tau, care sunt obiceiurile sanatoase care te vor duce la greutatea dorita si o vor pastra pe termen lung, produse de nutritie care sa te ajute in scopul tau, multe retete sanatoase si gustoase si cel mai important lucru, sesiuni de coaching saptamanale in care vei lucra in mod direct cu mine si vei primi toata atentia mea, sprijinul si suportul necesar si multe sfaturi personalizate, teme si actiuni pe care sa le pui in practica.

Stiu ca poate fi greu sau „riscant” (daca ii putem zice asa) sa faci acest pas. De aceea am o provocare de 3 zile pentru tine. Trebuie doar sa mananci acelasi mic dejun (cea mai importanta masa a zilei) pe care si eu il consum in fiecare zi si sa beneficiezi de serviciile mele complete timp de 3 zile. Daca iti vor place cum decurg aceste zile si iti doresti sa continuam voi fi bucuros sa te ajut in atingerea scopurilor tale.  Trimite-mi un mesaj acum si intreaba-ma despre „provocarea micului dejun” 🙂

 

 

Surse:

https://www.niddk.nih.gov/health-information/health-topics/weight-control/health_risks_being_overweight/Pages/health-risks-being-overweight.aspx

https://www.helpguide.org/harvard/how-excess-weight-affects-your-health.htm#stroke

Arata si prietenilor tai!

Comments

comments

Comments are closed.